Saturday, July 5, 2008

Muslihat Anwar terbongkar

Oleh SUFFIAN ABU BAKAR
dan NAZRUL AZIM SHARUDDIN

KUALA LUMPUR 4 Julai - Penarikan balik akuan bersumpah oleh penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam membuktikan satu lagi pembohongan besar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang cenderung mengamalkan politik fitnah.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, Anwar tergamak melakukan apa sahaja tanpa memikirkan kepentingan negara dan keharmonian rakyat demi untuk menyelamatkan dirinya.

''Bermula daripada dakwaan diugut bunuh, mendapatkan sokongan kuasa asing dan membuat tuduhan palsu ke atas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak,'' katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Balasubramaniam, yang semalam menuduh Najib mempunyai hubungan dengan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dalam akuan bersumpahnya bertarikh 1 Julai, hari ini menarik balik tuduhan itu.

Beliau berkata, semua tuduhan dalam akuan bersumpah itu adalah tidak tepat dan tidak benar.

Hishammuddin berkata, Anwar sering menimbulkan pelbagai helah dan muslihat untuk mengalih perhatian rakyat daripada tuduhan liwat ke atas dirinya.

Sehubungan itu, Pemuda UMNO di setiap peringkat jelas beliau, sedang giat bergerak untuk menjelaskan kepada rakyat mengenai muslihat Anwar itu.

Pemuda menurut beliau, sama sekali tidak akan berdiam diri sebaliknya terus membongkar muslihat Anwar.

Katanya, Pemuda tidak rela membiarkan Anwar sesuka hati menghancurkan imej negara dan mengelirukan rakyat.

Beliau berkata, Pemuda UMNO sentiasa berdiri teguh di bawah kepimpinan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO serta tidak akan membiarkan Anwar membuat tohmahan, pembohongan dan fitnah sesuka hati.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Johor, Razali Ibrahim mengingatkan generasi muda agar tidak mudah terpedaya dengan helah Anwar berhubung tuduhan liwat yang dihadapinya.

Menurutnya, penasihat PKR itu sememangnya terkenal dengan kelicikan menarik simpati rakyat apabila menghadapi tuduhan sedemikian.

Beliau berkata, ketika menghadapi tuduhan yang sama pada 1998, Anwar juga menggunakan pelbagai taktik untuk menyelamatkan dirinya.

''Dalam menghadapi kes liwatnya kali ini, Anwar menggunakan Balasubramaniam untuk membuat akuan bersumpah semalam tetapi ditarik balik hari ini.

''Ia membuktikan apa yang dilakukan Anwar ketika ini membuka kembali tembelangnya kerana ia sama seperti apa yang pernah dilakukannya dahulu,'' katanya.

No comments: